Co działo się podczas kręcenia Terrace House? – Wpływ wydarzeń na samobójstwo Hany Kimury

Tekst został przetłumaczony na angielski przez użytkowniczkę Twittera (farrahakase), która tłumaczyła go na podstawie artykułu japońskiej strony bunshun.jp. Ja postanowiłem przetłumaczyć artykuł na polski, aby fani w Polsce mogli dowiedzieć się nieco więcej na temat całej sytuacji z Haną i tym, co działo się podczas kręcenia reality show Netflixa.

Link do tweeta farrah, w którym znajduje się angielska wersja, a także link do artykułu japońskiej strony.

Kyoko Kimura 15 lipca złożyła skargę do The Broadcasting Ethics & Program Improvement Organization (BPO).

– Trzeci anonimowy członek personelu Terrace House, zgłosił się i powiedział, że Hana została zmuszona do nakręcenia sceny, mimo że była w stanie szoku i hiperwentylacji.

– 10 lipca na cmentarzu w Tokio odbyła się prywatna ceremonia upamiętniająca Hanę (w 49. dniu jej śmierci). Babcia Hany wspomina, że kocha hortensje tak jak Hana. Na przyjęciu urodzinowym jej babci, obejrzeli film z meczu Hany.

– Kai Kobayashi powiedział, że po opuszczeniu Terrace House, Fuji TV poprosiło o “dodatkowe zdjęcia”. Chcieli, żeby wrócił do domu, aby nakręcić scenę i zagrać ją tak, jakby to było przed jego wyjazdem.

Powiedział, że ta praktyka była powszechna, gdy był w Terrace House.

– Kai mówił również, że nie jest już w stanie zaufać obsłudze z powodu absurdalnych instrukcji, które mu dali (dotknięcie klatki piersiowej Hany).

– Odkąd odszedł z Terrace House, zignorował wszelkie pytania od personelu programu.

The incident on Terrace House, a reality show, that led to a ton of hate against Hana Kimura. She lost her temper at Kai Kobayashi, one of the roommates on the show for not taking her ring outfit out of the wash before starting his own and her ring costume got ruined and she knocked his hat off. from SquaredCircle

– W dniu 14 maja, Terrace House wydał serię filmów “After the Costume Incident”. Filmy osiągnęły około 560.000 wyświetleń. Hana nie zniosła napływu atakujących ją komentarzy.

Ataki paniczne/myśli samobójcze

– W filmie na YouTube, Hana rozmawiała z współlokatorką o tym incydencie. Kiedy współlokatorka poddaje się i odchodzi, płacze, bo wie, że jest odpowiedzialna.

Film kończy się, gdy wychodzi z pokoju i płacze:

“Mam ochotę umrzeć.”

Podczas filmowania tej sceny, Hana spadła ze schodów i nagle zahiperwentylowała się. Personel programu pośpieszył, by pomóc Hanie i zaopiekować się nią. Położyła się na kanapie w salonie i owinęła w koc. Personel zaczął atakować drugą współlokatorkę. Anonimowy pracownik wskazał, jak nieludzkie i godne ubolewania było to działanie. 

[Niektóre z tych wiadomości były już podzielane przez Bunshuna, ale teraz jest za nimi rzeczywisty kontekst].

“Zacząłem hiperwentylować, ale kamera się odwróciła. W końcu się uspokoiłam, więc spróbuję się teraz trochę przespać…”

“To naprawdę boli”.

“Czułam się jakbym umierała, kiedy upadłam na podłogę, ale kamera ciągle mnie goniła”.

1 listopada 2016 roku, główny producent Terrace House, Ayaka Matsumoto, zapewnił, że za bardzo stara się nie ruszać kamerą, by uniknąć subiektywizmu. Jeśli wykonawca/członek mówi coś dobrego lub płacze, powiększa obraz. 

Inny członek zespołu twierdził, że prawdziwy stan wewnątrz miejsca, w którym odbywa się filmowanie, jest zupełnie inny. Operator poruszał się zgodnie z instrukcjami reżysera, aby uchwycić wszelkie kłótnie. Zdjęcia kończyłyby się, gdy w jadalni odbywałyby się polubowne rozmowy.

Kamera goniła cierpiącego młodego członka na “scenie” z instrukcjami takimi jak “kłóćcie się bardziej gwałtownie”/”traćcie panowanie nad sobą”. W innym incydencie, inny członek cierpiał z powodu oszczerstw online, płakał i próbował uciec przed kamerami. Jest tam sala monitorująca, w której personel może śledzić wszystkie ruchy członków zespołu. Kamerzysta został poinstruowany przez interkom, by czekać przy drzwiach wejściowych.

Kiedy dodatkowe nagranie zostało wydane, Hana wysłała wiadomość do personelu. Pokazała im złośliwy DM wysłany przez anonimowe konto na Twitterze:

“Hej, hej, kiedy umrzesz?”

“Czy to nie straszne umierać? Jeśli umrzesz, nie będziesz mógł oglądać swojego ulubionego programu, ok?”

Kyoko powiedziała, że kiedy oglądała Terrace House zanim Hana pojawiła się w programie, zauważyła, że członkowie też dostawali sporo oszczerstw online – obsługa była tego w pełni świadoma

Pomimo obaw Hany, Fuji TV nadal trwało i transmitowało The Costume Incident w ogólnokrajowej telewizji. Gdyby ich to obchodziło, to by to nie przeszło. I właśnie dlatego nie ufa Fuji TV/Terrace House.

Z wiadomości Hany wynikało, że starała się wytrzymać proces filmowania.

“Pracownicy, którzy źle się czują, starali się tylko sfilmować finalny produkt. Nic nie można z tym zrobić”.

“Przecież Terrace House jest dla rozrywki. Myślałam, że możemy być gwiazdami tylko wtedy, gdy pojawimy się na pokazie. Myślałam, że ludzie, którzy pisali o swoich wrażeniach, zdają sobie sprawę, że za ekranem jest człowiek”.

Kyoko odwołała się do BPO.

Z zeznań personelu i komunikatów LINE jasno wynika, że naleganie Fuji, aby “nikt nie był zmuszany do niczego” i “rozmawialiśmy z Haną przed atakami” było jednostronne i dalekie od tego, co faktycznie wydarzyło się w tej sytuacji.

Wywiadowcy skontaktowali się z Fuji TV w celu skomentowania tych zeznań, nakręcenia dodatkowych materiałów filmowych, itp. Odpowiedzieli, że konieczne jest wielokrotne filmowanie, wykonywanie cięć i powtórzeń ze względu na ograniczenia sprzętowe + aby lepiej przedstawić sytuację widzom.

Fuji TV również twierdziło, że zajęło im to trochę czasu i upewniło się, że Hana “uspokoiła się” zanim kontynuowali jej filmowanie. Twierdzili oni, że nie widzieli żadnych fizycznych problemów, więc wznowili filmowanie Hany.

Kyoko wezwała Fuji TV do dokładnego zbadania kwestii złego traktowania członków TH.

Prezes Fuji TV Endo, oświadczył, że chce nieformalnie przedyskutować to z Kyoko i chce wzmocnić relacje Fuji TV z Netflix. Netflix bardzo pomaga w pokryciu kosztów produkcji. Netflix jest pomocny zwłaszcza od czasu, gdy przychody Fuji TV spadły.

Nie chce pozwolić na “miejsce na poprawę”, ponieważ nie chce obniżać wartości marki.

Po kontakcie z nim, Kyoko zdecydowała się sięgnąć do BPO, by chronić innych młodych ludzi z branży rozrywkowej.